تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

دهمین نشریه شاهد صالح شهر ویژه هفته دفاع مقدس در پاییز 94 از امروز توزیع خواهد شد .

در این نشریه که 20 صفحه همراه با جلد است ، مطالب متنوع و گوناگونی قرار دارد که از آن جمله :

سخن سردبیر ، سخن ریاست اداره ارشاد شهرستان ، سخنی از اعضای شورای اسلامی صالح شهر ، گفتگو با خانواده شهیدان چوپان گماری ، اهم اخبار شهرستان ، گفتگو با امیدوار جمالپور ریاست تربیت بدنی شهرستان ، گفتگو با بیتا زنگنه نوجوان نخبه صالح شهر ، گفتگو با هنرمند مشبک کار صالح شهر رحیم رحیمی ، گفتگو با اسحق غلامی نژاد بهورز خانه بهداشت ، اشعار و آثار شاعران صالح شهر و ... مطالب دیگری به چشم می خورد .

گفتنی است نشریه شاهد صالح شهر وابسته به اداره ارشاد اسلامی شهرستان گتوند و کانون هنری شاهد ، یکی از برترین نشریه های منتخب جشنواره کشوری محراب قلم در سال 94-93 گردیده است .



تاريخ : 30 / 6 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

در بازی اختتامیه دومین جام بازیهای والیبال در صالح شهر تیم شاهین توانست در یک بازی نزدیک پیروز و قهرمان این بازی ها گردد .

در ادامه این مسابقات و از بازی آخر تیم شاهین روبروی تیم فولاد قرار گرفت و توانست 3 بر 2 این را شکست دهد و قهرمان این بازی ها شود .

این دوره از مسابقات توسط هیئت ورزش صالح شهر و در زمین تیم عقاب صالح شهر برگزارگردید . علی بهداروند رئیس هیئت ورزش صالح شهر در گفتگویی با ما گفت : در پایان این مسابقات به تیم اول یک دست کامل پیراهن ورزشی بهمراه یک کاپ و به تیم های دوم و سوم هر کدام یک دست لباس ورزشی اهداء گردید . بهداروند از اعضای محترم شورای اسلامی و کلیه کسانی که کمک کردند تا این مسابقات بهتر برگزار گردد تقدیر و تشکر نمود .  

جدول کامل این مسابقات در زیر آمده است :

 



سرعت گیرهای روبروی صالح شهر عامل حادثه یا مانع حادثه؟

سرعت‌گیرهای روبروی صالح شهر استاندارد نیستند و به جای مانع شدن حادثه باعث بروز حادثه میشوند

استفاده از سرعت‌گیر به عنوان یکی از مهمترین راه‌های کنترل سرعت خودروها در دستور کار مسئولان ترافیک قرار گرفته است و در کمتر کوچه و خیابانی می‌توانیم برویم که سرعت‌گیر وجود نداشته باشد که البته بسیاری از این سرعت‌گیرها غیر فنی بوده و خود عاملی برای تصادفات و ایجاد حادثه هستند .

سرعت بالا به عنوان یکی از مهمترین عوامل حادثه ساز در رانندگی است که بسیاری از رانندگان توجهی به سرعت مجاز در جاده ها ندارند و این موضوع باعث بروز تصادف می‌شود.

سیستم‌های هوشمند کنترل سرعت در سال‌های اخیر در برخی از جاده‌های بین شهری نصب شده است و این موضوع باعث شده است تا خودروها کمترین تخلفات سرعت غیر مجاز را در این محورها داشته باشند.

البته راهکارهای دیگری نیز برای کنترل و البته بهتر بگوییم کاهش سرعت خودروها وجود دارد و آن هم نصب سرعت‌گیرها است که به نوعی سرعت را به صورت اجباری کم می‌کند  و شهر ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و در دو طرف جاده رفت و برگشت موانع و سرعت گیرهایی نصب شده است.

افزایش تعداد خودروها و بروز تصادفات باعث می‌شود تا همواره شاهد افزایش نصب این سرعت‌گیرها باشیم و البته برخی از این سرعت‌گیرها غیر استاندارد هستند.

وجود سرعت‌گیرهای غیر مجاز در صالح شهر که شیب و ارتفاع مناسبی ندارند و همچنین وجود برخی سرعت‌گیرهایی که تا فاصله چند متری قابل مشاهده نیستند، به جای آنکه باعث کاهش خطرات و تصادفات شود، خطرات را افزایش داده و خودشان باعث بروز حادثه می شوند.

برخی سرعت‌گیرها به خودروها آسیب می‌زند

علیرضا یکی از رانندگان که در این مسیر تردد می کند از نصب سرعت گیرها گله مند است و میگوید این سرعت گیرها استانداردهای لازم را ندارند و باعث آسیب به ماشین ها میشوند.

محمد یکی دیگر از رانندگان میگوید بنده با نصب سرعت گیر مشکلی ندارم و شاید به خاطر تردد زیاد وسائط نقلیه سنگین ، جلوی بروز خیلی از حوادث را بگیرد ولی اینکه هیچگونه علائم مشخصی برای دیدن این موانع وجود نداشته باشد کار خطرناکی است .

یکی از همشهریان میگوید متاسفانه برخی از رانندگان سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و این موضوع منجر به بروز حادثه می شود که لازم است این سرعت‌گیرها برای جلوگیری از بروز حادثه نصب شوند البته بصورت استاندارد.

محمدزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گتوند در گفتگویی با ما اظهار داشت :

بروز تصادفات متعدد در برخی از جاده ها باعث می‌شود تا بررسی برای یافتن علت تصادفات صورت بگیرد و نصب سرعت‌گیرها نیز در شورای ترافیک مطرح و به بحث گذاشته می شود و در مورد آن تصمیم گرفته می‌شود  در حالی که در آیین نامه ها تعریفی از نصب و ایجاد سرعت گیرها در جاده های بین شهری وجود ندارد.

جاده شوشتر – دزفول روبروی شهر صالح شهر با توجه به اینکه از پر تردد ترین جاده های شمال استان خوزستان و ترانزیتی بودن آن ، پس از بررسی های بعمل آمده تصمیم به نصب سرعت گیرهایی در دو طرف جاده آن شده است .

محمدزاده در ادامه گفت : اداره راه و شهرسازی شهرستان طی سال اقدام به نصب علائم هشدار دهنده و چراغ راهنما نموده و هر شش ماه با توجه به آسفالتی بودن این سرعت گیر ها ، طی هماهنگی قبلی با شهرداری صالح شهر  این موانع و سرعت گیرها رنگ شوند تا به دید رانندگان محترم کمک گردد .

رئیس راه و شهرسازی شهرستان از رانندگان محترم خواست تا با توجه به پرتردد بودن مسیر به تابلوهای هشدار دهنده و علائم راهنمایی در حین رانندگی توجه بیشتری نموده و با سرعت مطمئن تری حرکت نمایند تا شاهد حوادث کمتری باشیم و سفر خوبی را داشته باشند .

لطفاً تصاویر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب

در ادامه مسابقات دومین جام یادواره دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر ، تیم های شاهین و استقلال توانستند هر سه امتیاز دیدارهای خود را کسب کنند .

در دیدار تیم های وحدت و استقلال تیم استقلال توانست با تک گل اسد انصاری از صد تیم وحدت بگذرد و 3 امتیاز شیرین را کسب کند .

در بازی دوم گروه اول تیم شاهین در یک دیدار پرتنش که یک مصدوم هم داشت توانست با دو گل مهرداد جمالپور و میلاد امیر مقدم در مقابل تک گل حسن انصاری از تیم اسپادان بلادیه پیروز شود و سه امتیاز دیگر به اندوخته های خود اضافه کند .

از حاشیه های این دیدار مصدومیت شدید بازیکن تیم اسپادان بلادیه بود که اورژانس 115 صالح شهر به مداوای این بازیکن پرداخت . جا دارد همین جا از اکیپ اورژانس 115 صالح شهر تقدیر و تشکر ویژه بعمل آید .

جدول مسابقات و گلزنان این بازی ها :

 

جدول مسابقات گروه اول :

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 شاهین صالح شهر 2 2 0 0 7 1 6+ 6
2 پاس صالح شهر 2 2 0 0 4 0 4+ 6
3 اسپادان بلادیه 3 1 0 2 4 1 3+ 3
4 پارس شوشتر 3 0 0 3 0 0 0 0

 

گلزنان برتر گروه اول :

1) میلاد امیر مقدم 2 گل شاهین

2) محمد امامقلی زاده  1 گل شاهین

3) کورش محمدی 1 گل شاهین

4) مهرداد جمالپور 1 گل شاهین

5) حسن انصاری 1 گل اسپادان

جدول مسابقات گروه دوم:

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 استقلال صالح شهر 1 1 0 0 1 0 1+ 3
2 پاس شهرک حمزه 0 0 0 0 0 0 0 0
3 عقاب صالح شهر
0 0 0 0 0 0 0 0
4 وحدت صالح شهر
1 0 0 1 0 1 1- 0

گلزنان برتر گروه دوم:

1) اسد انصاری 1 گل استقلال



به گزارش سفیر شوشتر، شرکت کشت و صنعت کارون سال های گذشته زمینی با مساحت بیش از ۱۴۰ هکتار را به باغ مرکبات تبدیل کرده است.
شرکت کشت و صنعت کارون در روز های گذشته تعداد ۲۰۰ اصله درخت و حدود یک هکتار از درختان این باغ را قطع کرده است.

بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر در خاورمیانه قصد دارد با تخریب این باغ آن را به مزرعه نی شکر تبدیل کند.
حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی در گفت و گو با سفیر شوشتر درباره قطع درختان توسط شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر، اظهار داشت: قطع درختان توسط شرکت کشت و صنعت کارون باید متوقف شود و این کار باعث تخریب محیط زیست و کشاورزی می‌شود.

وی افزود: باید جلوی قطع درختان گرفته شود و قطع درختان نه تنها مشکلاتی در زیست محیطی ایجاد می‌کند بلکه باعث نگرانی مردم منطقه شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ درخت کاری، بیان کرد: قطع درختان یک فرهنگ غلط بوده که در گذشته صورت می‌گرفت لذا مسئولین باید با اقدامات لازم و ترویج در فرهنگ درختکاری  مردم را تشویق و ترغیب به کشت درخت و درخت کاری کنند.

وی به اهمیت روز درخت کاری و کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هر ساله مقام معظم رهبری به صورت نمادین با توجه به تمام مسائل کشور در روز درخت کاری اقدام به کاشت نهال می‌کنند زیرا اهمیت و موضوع کشت درخت را برای مسئولین کشوری با توجه به بیانات و اقدامات مقام معظم رهبری حائز اهمیت است.

سادات ابراهیمی عنوان کرد: متأسفانه وقتی دیده می‌شود در یک منطقه اقدام به قطع درختان می‌شود این کار نه در راستای بیانات مقام معظم رهبری و نه درراستای مسائل زیست محیطی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به اهمیت کشاورزی در تمام دنیا اشاره کرد و تصریح کرد: امروزه درخت کاری و بخش کشاورزی یکی از بزرگ‌ترین راه‌های کاهش آلاینده‌ها و آلودگی هوا بوده و در دنیا نسبت به درخت و درخت کاری توجه خاصی دارند و درخت کاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کشور‌ها است.



رییس محیط زیست گتوند: کشت و صنعت کارون باغ مرکبات دو هزار هکتاری را تخریب کرد

اهواز- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گتوند از اقدام دوباره شرکت کشت و صنعت کارون برای تخریب باغ مرکبات دو هزار هکتاری در این شهرستان خبر داد و خواستار جلوگیری از قطع درختان این باغ شد.

عبدالحسین کریمی دوشنبه درگفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت کارون از حدود 30 سال پیش زمینی با مساحت بیش از 140 هکتار را به باغ مرکبات تبدیل کرده است که این باغ از دو سه سال پیش به دلیل سوءمدیریت و نگهداری نامناسب دچار مشکلاتی شده است.
وی افزود: شرکت کشت و صنعت قصد دارد با تخریب این باغ آن را به مزرعه تبدیل کند.
کریمی اظهار کرد: تیر امسال تخریب یک هکتار از این باغ با قطع 200 اصله درخت آغاز شد که با پیگیری محیط زیست و تذکر جهاد کشاورزی تخریب متوقف شد.
وی اضافه کرد: این شرکت تخریب را از دیروز دوباره آغاز کرده و حدود یک هکتار از درختان این باغ را قطع کرده است.
این مقام مسول با بیان اینکه در این باغ مرکبات، بیش از دو هزار اصله درخت وجود دارد گفت: علاوه بر اشتغال و تولید، با توجه به اینکه استان در شرایط خشکسالی قرار دارد این باغ در کاهش اثرات ریزگرد و تلطیف هوا بسیار موثر است.
وی با تاکید بر توقف تخریب این باغ مرکبات، افزود: این باغ هم اکنون تبدیل به زیستگاه جانوران و پرندگانی است که در معرض خطر هستند از جمله انواع شاهین و سه مورد از گربه سانان که با تخریب باغ در معرض نابودی قرار می گیرند.
کریمی احیای این باغ را خواستار شد و افزود: طرح احیای این باغ ظرف مدت چهار سال را پیشنهاد داده ایم تا ماهیت آن حفظ شود.
وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخلف به شمار می آید، برخورد حقوقی با این تخریب را بر عهده جهاد کشاورزی دانست.
کریمی شرکت کشت و صنعت کارون را جزو صنایع آلاینده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه باغ مرکبات حدفاصل صالح شهر و شرکت کشت و صنعت قرار دارد، حفظ آن اثرات زیادی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.
صالح شهر از توابع بخش مرکزی شهرستان گتوند در23 کیلومتری غرب این شهرستان در کنار جاده منتهی به شهرستانهای دزفول – شوشتر قرار دارد.
در دهه 50 طرح توسعه کشاورزی استان خوزستان و ایجاد طرح های صنعتی و کشاورزی زمین های این منطقه برای کشت نیشکر از طریق ایجاد کشت و صنعت کارون مدنظر قرار گرفت.



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر دیروز و از ادامه مسابقات هفته اول فوتبال جام یادواره دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر ، تیم پرقدرت شاهین توانست با 2 گل تیم پارس شوشتر را شکست دهد و صدرنشین گروه 1 شود .

در این دیدار که از ساعت 17:30 برگزار گردید تیم شاهین با گلهای کورش محمدی و میلاد امیر مقدم ، در دقایق 27 و 35  توانست هر سه امتیاز این دیدار را از آن خود کند .

 

جدول مسابقات گروه اول :

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 شاهین صالح شهر 1 1 0 0 2 0 2+ 3
2 پاس صالح شهر 1 1 0 0 1 0 1+ 3
3 اسپادان بلادیه 1 0 0 1 0 1 1- 0
4 پارس شوشتر 1 0 0 1 0 2 2- 0

 

گلزنان برتر گروه اول :

1) محمد امامقلی زاده  1 گل

2) کورش محمدی 1 گل

3) میلاد امیر مقدم 1 گل

 

جدول مسابقات گروه دوم:

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت زده خورده تفاضل امتیاز
1 استقلال صالح شهر 0 0 0 0 0 0 0 0
2 پاس شهرک حمزه 0 0 0 0 0 0 0 0
3 عقاب صالح شهر
0 0 0 0 0 0 0 0
4 وحدت صالح شهر
0 0 0 0 0 0 0 0

گلزنان برتر گروه دوم:

 



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

شنیده ها محلی حاکی از آن است که 140 هکتار از باغ مرکبات کشت و صنعت کارون روبروی شهر صالح شهر از توابع شهرستان گتوند (مسیر اصلی جاده شوشتر- دزفول) در حال تخریب و قطع درختان می باشد .

این باغ که شامل انواع گوناگون مرکبات از جمله پرتقال ، لیمو ترش ، نارنج ، نارنگی و ... و محل مناسبی برای زیست هزاران گونه از انواع حیوانات و پرندگان و حشرات می باشد چند روزیست که خبر از قطع درختان آن به گوش می رسد .

این مسئله همت و عکس العمل سریع مسئولین محترم را میطلبد تا این موضوع که قبلاً نیز خبر قطع درختان آن به گوش رسیده بود و اینبار بطور جدی تری شنیده می شود را بطور کامل پیگیری نموده و از نابودی آن جلوگیری به عمل آید .

گفتنی است در دیداری که چندی پیش اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار صالح شهر با مدیریت کشت و صنعت کارون شوشتر در خصوص شایعات تخریب باغ مرکبات ۱۴۰ هکتاری داشتند ، مهندس میرزاپور ضمن تایید این خبر به صرفه نبودن و نداشتن توجیه اقتصادی این باغ را دلیل تصمیم خود مبنی بر تخریب و جمع آوری دانستند که شورای محترم شهر از آثار مخرب و زیان آور زیست محیطی در صورت تخریب این باغ و دیگر معایب این کار درآینده نزدیک برای شهر و مردم صالح شهر ایراد سخن نمودند و خواستار توقف این کار شدند.

همچنین شهردار و اعضا محترم شورای شهر طی دیدارهای جداگانه ای با مدیریت جهادکشاورزی و محیط زیست شهرستان گتوند در خصوص تخریب باغ مرکبات کشت و صنعت کارون داشتند که مسئولین ذی ربط قول پیگیری و حل این مشکل را تا حصول نتیجه را دادند  و متاسفانه این پیگیری تا کنون به نتیجه ای ختم نگردیده است .

با توجه به اهمیت در خت ، قطع درختان باعث نابودي ذخاير توارثي زمين، اعم از درختان و گياهان يا جانوران و در پي آن، فوران سيل هاي ويرانگر، حمله شن هاي روان و توسعه بيابان ها، خشك سالي ، شيوع انواع آفت ها همچون سنّ و ملخ و موش، بيماري هاي مضرّ، سرمايه هاي انساني جامعه را تهديد مي كند. درختان ضمن اینکه محیطی زیبا وسالم را فراهم می کنند ضامن سلامتی روح ونشاط افراد نیز هستند .

موارد يادشده، بيانگر تحول و دگرگوني در نعمت هاي خدادادي و تبديل نعمت به نقمت است كه اين امر، مصداق برجسته تبديل نعمتي است كه قرآن كريم، انسان را به شدت از آن برحذر داشته است.

در زیر روایت ها و احادیثی از ائمه در باب اهمیت درخت و مرتع آمده ات :

روایت‌های گوناگونی از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین در مورد قداست درختان و کوشش در حفظ و نگهداری آن و مذمت در قطع آن‌ها نقل شده است.

یکی از رایج‌ترین احادیث از پیامبر اسلام این است که می‌فرماید: شکستن شاخه درختان مانند شکستن بال فرشتگان است.

حضرت علی (ع): پرهیز از قطع درختان سرسبز بر طول عمر انسان می‌افزاید.

امام صادق (ع): قطع بی‌رویه درختان میوه‌دار عذاب سخت الهی را در پی دارد.



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا
محيط زيست از منظر رهبر معظم انقلاب
«انسان اقتصادي غرب، رفتار بسيار نامناسبي را با موهبت هاي الهي در طبيعت داشته و ردپاي غير قابل دفاعي را از خود بر جاي گذاشته است .» همان طور كه مقام معظم رهبري نيز تاكيد فرموده اند، عامل اصلي تخريب محيط زيست در سطح دنيا، قدرت هاي استكباري هستند كه در استفاده از سلاح هاي شيميايي ، آزمايش سلاح هاي اتمي و توليد سلاح به هيچ حد و مرز و اصول انساني پايبند نيستند. توليد بخش عظيمي از گازهاي گلخانه اي نيز در كشورهاي صنعتي اتفاق مي افتد كه سبب تخريب لايه ازن شده است.
امروزه يكي از دلايل اصلي توجه جهاني به بحث پايداري در توسعه، تخريب بي رويه محيط زيست و منابع طبيعي در پرتو آموزه هاي نظام سرمايه داري مبتني بر حداكثرسازي سود است. اكنون ديگر، اعتماد بشر نسبت به قدرت فناوري و دانش خود متزلزل شده است. از اين رو است كه در رفتار با طبيعت محتاط تر شده و در تكاپوي تدوين اخلاق محيط زيستي برآمده است.
اين در حالي است كه بررسي متون اسلامي، نشان دهنده غني بودن اين متون، از دستورات و قواعد مواجهه صحيح و به دور از هرگونه افراط و تفريط با محيط زيست است ولي غفلت محققان اسلامي سبب شده است كه غربي ها كه خود عامل اصلي تخريب محيط زيست به شمار مي آيند، داعيه دار تدوين و معرفي اخلاق محيط زيست شوند و حتي در آثار خود، دين را به عنوان محرك و مشوق انسان (به منزله خليفه خدا بر روي زمين) در تخريب طبيعت معرفي كنند. ازسوي ديگر، در داخل كشور نيز بخشي از دست اندركاران امور توسعه اي كشور، دغدغه جدي عملي در رابطه با صيانت از محيط زيست نداشته و اين امر ، سبب از دست رفتن منابع طبيعي شده است.
اين مطالعه با هدف معرفي و تبيين نظرات مترقي مقام معظم رهبري پيرامون محيط زيست و منابع طبيعي انجام شد تا در حد امكان، دو خلافوق را برطرف سازد.
بررسي بيانات مقام معظم رهبري در رابطه با محيط زيست و منابع طبيعي نشان مي دهد كه ايشان معتقدند: اسلام انسان را به آباد ساختن زمين براي ايجاد حيات طيبه موظف كرده است كه البته اين اقدام بايد در چارچوب حدود الهي انجام شود.
ايشان به درستي بر عدالت بين نسلي اشاره و تاكيد كرده اند كه بشر، امانتدار اين نعمت الهي (طبيعت) براي نسل هاي بعدي بوده و منتفع شدن وي از طبيعت نبايد منجر به تخريب محيط زيست شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: حفاظت از محيط زيست، جنگل ها و منابع طبيعي و فراهم كردن فضايي سالم و با طراوت براي زندگي از اساسي ترين وظايف است كه مسئولان بايد آن را در اولويت كاري خود قرار دهند.
ايشان لازمه زندگي شيرين را وجود محيط زيستي سالم در كنار پيشرفتهاي علمي، صنعتي، اقتصادي و شهرسازي دانستند و خاطرنشان كردند: منابع طبيعي از ثروتهاي ملي است كه مربوط به ملتها و نسلهاي مختلف در طول تاريخ است بنابراين بايد در خصوص حفظ منابع طبيعي و جنگل ها اهتمام جدي تري شود.
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه موكد به دولت و مجلس براي در اولويت قرار دادن مسائل محيط زيست و حفظ منابع طبيعي در برنامه ريزيها، از طرح باغشهرها اظهار نگراني جدي كردند و افزودند: اين موضوع كه اخيراً مطرح شده است، زمينه را براي ورود افراد سوءاستفاده كننده و تخريب جنگل ها و منابع طبيعي فراهم خواهد كرد.
ايشان با تاكيد بر اهميت بالاي مسائل فرهنگي، فرهنگ را روح زندگي دانستند و خاطرنشان كردند: در مسائل فرهنگي شهرها بايد جهت گيري، ديني و الهي باشد تا زندگي و جامعه مورد نظر اسلام تحقق يابد.ش


تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

  اینفوگرافی بسیار زیبای بیانات مقام معظم رهبری درباره حفظ محیط زیست

رهبر انقلاب در موارد و به دفعات به قضیه ی حفظ و صیانت از محیط زیست اشاره کرده است و مسئولین را به اصلی دانستن این قضیه توصیه کرده است. اینفوگرافی زیر برخی از بیانات امام خامنه ای درباره حفظ محیط زیست را جمع اوری کرده است.
از نظر اسلام‌، طبیعت‌ متعلق‌ به‌ انسان‌ و او امانتدار این‌ نعمت‌ الهی‌ برای‌ نسلهای‌ بعدی‌ است‌، لذا کسی‌ که‌ اقدام‌ به‌ تخریب‌ محیط زیست‌ کند، به‌ این‌ امانت‌ و به‌ نسلهای‌ بشری‌ خیانت‌ کرده‌ است‌…
کفران‌ نعمت‌ طبیعت‌، عقوبت‌ الهی‌ را در پی‌ خواهد داشت‌ و معضلاتی‌ که‌ بعنوان‌ اثرات‌ ناشی‌ از تخریب‌ محیط زیست‌ در زندگی‌ انسانها بوجود آمده‌ در واقع‌ نتیجه‌ کفران‌ این‌ نعمت‌ است‌..
دیدار با اعضای‌ هیأت‌ علمی‌ همایش‌ محیط زیست‌، دین‌ و فرهنگ
مسئله‌ى گیاه و بوستان و درخت و این چیزها جزو مسائل اصلى است؛ اینها را جزو  مسائل فرعى نباید به حساب آورد. درست است که در شمارش مسائل اساسى کشور، چشمها و نگاه‌ها به سمت اقتصاد، به سمت فرهنگ، به سمت مسائل پولى، به سمت مسائل سیاسى کشانده میشود – معمولاً اینجور است – لیکن اگر با دقت نگاه کنیم، مسائلى که مربوط به زیست انسانى است، بیشتر از آنها اهمیت دارد. سیاست براى چیست؟ اقتصاد براى چیست؟ خدمات گوناگون شهرى و کشورى براى چیست؟ اصلاً پیشرفت کشور براى چیست؟ پیشرفت براى این است که انسانها زندگى سالم و مطلوبى داشته باشند. اگر محیط زیست تخریب شد، همه‌ى اینها باطل خواهد شد.

بیانات در بوستان ولایت به مناسبت روز درختکارى‌

برای مشاهده در سایز بزرگ تر بر روی عکس کلیک کنید



تاريخ : 23 / 6 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حسن بهداروندی فعال محیط زست صالح شهری : باغ پهونده باغی مهم و ماندگار برای شهرستان شوشتر و گتوند است و هم از نظر محیط زیست و هم نظر اشتغال برای جوانان این شهر اهمیت بسیار بالایی دارد

 حسن بهداروندی از فعالان محیط زیست صالح شهری با ابراز نگرانی در خصوص آینده باغ پهونده به گفتگو با ماپرداخت و اظهار داشت:  باغ مرکبات شرکت کشت و صنعت کارون با وسعت 135 هکتار در نزدیکی صالح شهر از توابع شهرستان گتوند می باشد. این باغ در دو مرحله نهال کاری شده است که مرحله اول در سال 1361 و مرحله دوم در سال 1377 بوده است و محصولات آن شامل پرتقال - گریپ فروت - لیمو شیرین - نارنج و نارنگی می باشد.

بهداروندی افزود : باغ پهونده باغی مهم و ماندگار برای شهرستان شوشتر است و هم از نظر محیط زیست و هم از نظر اشتغال برای جوانان این شهر اهمیت بسیار بالایی دارد و مسئولین محترم باید در حفظ و نگهداری این باغ نهایت همکاری انجام شود.

اهمیت باغ پهونده برای صالح شهر و منطقه:

   ایجاد اشتغال

   محیط زیست منطقه

ایجاد اشتغال

زمان برداشت محصول این باغ  که  معمولا از مهرماه  تا اسفند ماه ادامه دارد تقریبا تعداد 30 تا 40 نفر از جوانان شهر صالح شهر که  شغل ثابت ندارند و بصورت فصلی کار می کنند در باغ مشغول به کار می شوند از این رو باغ مد نظر ارزش بالایی از نظر اشتغال برای مردم صالح شهر دارد.

محیط زیست منطقه

با توجه به اینکه شرکت کشت و صنعت کارون در فصل برداشت نیشکر با آتش زدن نیشکر مشکلات زیست محیطی برای مردمان منطقه ایجاد می کند و هیچ حرکتی جهت رفع این مشکل نکرده اینک تصمیم به از بین بردن تنها باغ با این وسعت در منطقه که ارزش زیست محیطی متعددی برای این منطقه دارد گرفته است که به برخی از این ارزشها اشاره می شود.

  جذب غبار و ذرات معلق در هوا

   زیستگاه برخی برندگان مهاجر و تحت حفاظت محیط زیست و ..

   تعدیل دما

  کارکردهای روانی

   کاهش آلودگیهای صوتی

  افزایش رطوبت نسبی

مدیریت کشت و صنعت کارون کاهش ثمر دهی درختان را بهانه ای برای از بین بردن این باغ مد نظر قرار داده اند در حالی که حدود 10 هکتار از درختان این باغ جوان هستند و فقط به دلیل نبود مدیریت کافی و سهل انگاری ای باغ به این روز افتاده و اگر مثل طرح احیاء باغات مر کبات دزفول که اقدام به جایگزین کردن نهال بجای درختان پیر و تغییر روش آبیاری کرده اند مدیریت محترم  شرکت تصمیم به احیاء این باغ می گرفت دیگر نیازی به از بین بردن این باغ نبود هر چند که هنوز دیر نیست...

بهداروندی در پایان گفت: حال بدینوسیله ازادارات منابع طبیعی و محیط زیست و دیگر نهادهای مربوطه  شهرستانهای شوشتر و گتوند و کلیه فعالان و دوستداران محیط زیست خواسته می شود که  از تخریب این باغ جلوگیری نمایند.

 

با تشکر

فعال محیط زیست

حسن بهداروندی



تاريخ : 22 / 6 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

عصر دیروز از سری مسابقات جام یادواره دسته فرهنگی ورزشی پاس صالح شهر ، این تیم توانست در یک بازی نفس گیر و فیزیکی حریف بلادیه ای خود را با یک گل شکست دهد .

در این بازی که از ساعت 17:30 دقیقه در زمین تیم پاس برگزار گردید تیم پاس صالح شهر که با لباس های یک دست مشکی و سبز و تیم اسپادان بلادیه با لباس های یک دست قرمز توانست با گل دقیقه 80 محمد امام قلی زاده برنده این دیدار گردد و هر سه امتیاز را از آن خود کند .

در ادامه این مسابقات و از گروه 1 تیم های شاهین صالح شهر و پارس شوشتر از ساعت 17:30 در مقابل هم قرار خواهند گرفت.

جدول مسابقات گروه اول :

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت تفاضل امتیاز
1 پاس صالح شهر 1 1 0 0 1+ 3
2 شاهین صالح شهر 0 0 0 0 0 0
3 پارس شوشتر 0 0 0 0 0 0
4 اسپادان بلادیه 1 0 0 1 1- 0

گلزنان برتر گروه اول :

1) محمد امامقلی زاده  1 گل

جدول مسابقات گروه دوم:

ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت تفاضل امتیاز
1 عقاب صالح شهر 0 0 0 0 0 0
2 استقلال صالح شهر 0 0 0 0 0 0
3 وحدت صالح شهر 0 0 0 0 0 0
4 پاس شهرک حمزه 0 0 0 0 0 0

گلزنان برتر گروه دوم:

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 6 / 1394برچسب:, | 11 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا



تاريخ : 18 / 6 / 1394برچسب:, | 7 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گتوند از اعطای تعداد ۴۰ فقره وام اشتغال به مددجویان تحت حمایت این شهرستان خبرداد.

IMG_8882-300x225
به گزارش گتوندنیوز رحمت کلانتررشیدی گفت : وام های کارگشایی یکی از وام های پرداختی توسط این نهاد است که در ۵ ماهه نخست سال جاری ۴۰ نفر از این خدمت بهرمند شده اند.

کلانتررشیدی با بیان جزئیات این خبر افزود : مبلغ کل وام های پرداخت شده طی ۵ ماهه اول سالجاری مبلغ سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بوده است .

وی همچنین بیان داشت : وام های اشتغال پرداخت شده در این کمیته ، در جهت ایجاد و یا توسعه ی اشتغال در گروه های دامداری ، کشاورزی ، کسب و … بوده است .

کلانتررشیدی در پایان یادآور شد : پرداخت وام اشتغال به نیازمندان از فعالیت های اساسی امداد محسوب می گردد تا از این طریق علاوه بر رفع مشکلات نیازمندان تا حدودی معضل اشتغال در کشور حل گردد .



تاريخ : 17 / 6 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گتوند سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند ساعت14مورخ 16شهریورماه سالجاری در محل دفترامام جمعه گتوند برگزارشد.

محمد علی اسدی رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان گتوند  ضمن خوش آمدگویی به اعضای شورای فرهنگ عمومی ، دستورکار جلسه را پیگیری مصوبات جلسه قبل این شورا بیان نمودند و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی که بر اساس مصوبات جلسه قبلی این شورا بود ارائه نمودند و همچنین عملکرد اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان گتوند براساس ویژه نامه اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان که مربوط به فعالیت های فرهنگی و هنری سینمایی در سال 1394 پرداختند و از              مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،امام جمعه، فرماندار ، نماینده مردم شهرستان های شوشتر وگتوند در مجلس شورای اسلامی ، و همچنین تمام کسانی که در راه پیشبرد اهداف مهم فرهنگی شهرستان این اداره را حمایت های مالی و معنوی نمودند قدردانی نمودند.

حجه اسلام والمسلمین حاج آقا شاه آبادی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن خوش آمدگویی  وقدردانی از اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی بابت ارائه دیدگاه ها و اولویت های فرهنگی، خواستار اجرایی نمودن  اولویت های فرهنگی و آسیب های فرهنگی شهرستان گتوند شدند.

حاج آقا شاه آبادی افزودند: یکی از آسیب های فرهنگی جامعه ما مواد مخدر است که یک معضل در جامعه فرهنگی ما  به حساب می آید و می بایست راهکارهای فرهنگی جهت پیشگیری از این بلای خانمان سوز ارائه شود و باید از کارشناسان پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر ، به جلسه این شورا دعوت شود و پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده را به کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه و اجرایی شوند.

حاج آقا شاه آبادی گزارشی از تاسیس حوزه علمیه در این شهرستان ارائه نموند و خواستار حمایت دستگاه اجرایی شهرستان از این حوزه شدند و افزودند کار فرهنگی باید با تقسیم کار و برنامه ریزی انجام گیرد ونیاز مند به حمایت کلیه اعضای شورای فرهنگ عمومی می باشد.

گفتنی است :مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بدین شرح می باشد.

پیگیری مصوبات جلسه قبل،جلسه ای همراه با کارشناسان مواد مخدر و کمیته فرهنگی گرفته شود و پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده، مصوب شوند تا در جلسه شورای فرهنگ عمومی اعلام گردد،  جلسه با کمیته فرهنگی ستاد مبارزه مواد مخدر توسط فرماندار و امام جمعه شهرستان گتوند.

 

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید....



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 6 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

آغاز مسابقات والیبال در صالح شهر

یک سری مسابقات والیبال از روزهای گذشته در صالح شهر آغاز گردیده که تا به امروز در هفته دوم این مسابقات قرار داریم .

در این مسابقات که 6 تیم از صالح شهر شرکت دارند ، هر روزه و از ساعت 18:00 عصر این دیدارها در خیابان مولوی جنب درمانگاه صالح شهر برگزار میگردند.

دیدار های هفته سوم این مسابقات از امروز و با بازی تیم های عقاب و فولاد آغاز خواهد شد . در ادامه این مسابقات و از هفته سوم فردا چهارشنبه تیم های سروش و نیرو و جمعه تیم های اول و دوم این مسابقات دارایی و شاهین در مقابل هم قرار خواهند گرفت .

جدول هفته دوم این مسابقات :

ردیف تیم ها
1 دارایی صالح شهر
2 شاهین صالح شهر
3 عقاب صالح شهر
4 فولاد صالح شهر
5 سروش صالح شهر
6 نیرو صالح شهر

گفتنی است این مسابقات دومین سال پیاپی هست که در صالح شهر برگزار میگردد و در مسابقات سال گذشته تیم دارایی موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

 

لطفاً عکس های دسته جمعی تیم ها را در ادامه مطلب ببینید....



ادامه مطلب
تاريخ : 15 / 6 / 1394برچسب:, | 10 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امیر حسین زمانی با 3 رای موافق رئیس شورای اسلامی صالح شهر شد.

در گفتگویی با اعضای شورای شهر صالح شهر : روز گذشته انتخابات هیئت رئیسه جدید سومین سال فعالیت شورای اسلامی شهر صالح شهر برگزار و در این انتخابات امیر حسین زمانی نژاد با کسب 3 رأی به عنوان رئیس  شورای اسلامی این شهر انتخاب شد.

در این انتخابات امیر حسین زمانی نژاد بعنوان رئیس ، محمد رضا بنیاد زاده به عنوان نائب رئیس ، محمد علی زارع بعنوان خزانه دار ، امین دادور بعنوان منشی و محمود بلیوند بعنوان منشی انتخاب گردیدند .



تاريخ : 14 / 6 / 1394برچسب:, | 9 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

هیئت رئیسه صالح شهر امروز مشخص خواهد شد

به نقل از روابط  عمومی فرمانداری گتوند در اجرای ماده 3 آئین نامه اجرایی شورای اسلامی شهر، انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر گتوند که امروز باحضور هادی محمدزاده مسئول سیاسی فرمانداری گتوند به عنوان نماینده فرماندار وبا تمامی هفت عضو شورای اسلامی شهر گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری برگزارشد، محمد کریم آقاجانی با کسب4 رای در مقابل 3 رای به عنوان ریاست شورای اسلامی شهر گتوند انتخاب شد.

در این جلسه علی پناه نظری به عنوان نائب رئیس جدید ،نرگس اسکندری  به عنوان خزانه دار و حسین  امیری بعنوان دبیر وسخنگوانتخاب شدند.لازم به ذکر است که پیش از این ضامن مرادی رئیس شورای شهر بوده است .هادی محمدزاده مسئول دفترسیاسی ونماینده فرماندار در این جلسه باتقدیر وتشکر از مرادی رئیس سابق شورا انتخاب آقاجانی رابه عنوان رئیس جدید به وی تبریک گفت.محمدکریم آقاجانی رئیس جدید شورای اسلامی شهر گتوند با تشکر از خدمات هیئت رئیسه قبلی افزود.:باتلاش و همکاری  همه اعضا مشکلات مردم را پیگیری میکنیم وسعی ما بر این است تا مشکلات مردم را حل کنیم.وی با اشاره به اینکه شورای شهر گتوندیکی از بی حاشیه ترین شوراهای شهرستان بوده افزود: یکی از مهمترین عاملها موفقیت این شورا تعامل وهمواره با دیگر اعضا می باشد وی در ادامه همچنین از دیگر اعضای شوراهای شهرهای شهرستان خواست تا با تعامل وهمدلی مشکلات شهرستان را برطرف کرده تا گتوند یکی از شهرستان های موفق استان شود.

گفتنی است در دیگرانتخابات شهرهای گتوند حسن اسماعیلی  درشهر  ترکالکی با 5 رای ،علی علیزاده با5رای درشهر  سماله ورضا جلکانی با 3رای موافق در شهرجنت مکان  به عنوان رئیس شورای شهرهای خود انتخاب شدند وانتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر صالح شهر روز شنبه برگزار می شود.

 



تاريخ : 10 / 6 / 1394برچسب:, | 13 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

امام جمعه گتوند: آیین های مذهبی ما برآمده از اعتقادات ما هستند و نقش تاثیر گذاری در خنثی کردن دسیسه ها و توطعه های دشمن دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شاه آبادی امام جمعه شهرستان گتوند در گفتگو با خبرنگار گتوندنیوز گفت : آیین های مذهبی ما برآمده از اعتقادات ما هستند و نقش تاثیر گذاری در خنثی کردن دسیسه ها و توطعه های دشمن دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی در ادامه افزود : نگاه ما به آیین ها و مراسمات مذهبی باید یک نگاه بصیرت بخش باشد و این میطلبد که تمام مردم و اصناف با مراکز فرهنگی همکاری کنند تا اینگونه مراسمات دینی و فرهنگی در شهرستان به نحو احسن برگزار شود.

 وی تصریح کرد : اولویت های زیادی در زمینه های فرهنگی در شهرستان گتوند وجود دارد و یکی از این اولویت ها توجه بیشتر به مساجد شهرستان است تا زمینه جذب بیشتر جوانان را فراهم کند.

امام جمعه شهرستان گتوند بیان کرد :  یکی از مراکز فرهنگی مهم حوزه علمیه می باشد که تلاش ما این است که در مهر ماه حوزه علمیه برادران تاسیس و فعالیت خود را آغاز کند که در این زمینه کارهای اولیه صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین شاه آبادی اظهار داشت : تلاش هایی برای افتتاح حوزه علمیه خواهران در بهمن ماه صورت گرفته است و همچنین بحث حوزه سفیران هدایت در ترکالکی را هم دنبال می کنیم که اگر این سه مرکز را بتوانیم در شهرستان تاسیس کنیم کار فرهنگی ریشه ای انجام داده ایم.



تاريخ : 10 / 6 / 1394برچسب:, | 12 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

سرکار خانم ساجده عسکری زاده دانش آموز صالح شهر موفق به کسب رتبه 108 کنکور در رشته هنر سال 1394 گردد.

برای این دانش آموز جوان آرزوی سلامتی مینمائیم و ان شاءالله در مراحل بعدی نیز موفق گردد.



تاريخ : 7 / 6 / 1394برچسب:, | 16 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

افتتاح چند طرح در صالح شهر به مناسبت هفته دولت

چندین طرح در صالح شهر بمناسبت هفته دولت امروز افتتاح شد.

1- افتتاح کتابخانه عمومی شهر
2- افتتاح نمازخانه شهرداری
3- افتتاح آسفالت و زیر ساخت معابر مسکن مهر و بنیاد مسکن
4- افتتاح چمن مصنوعی
5- افتتاح آب خام

پروژه های عمرانی و خدماتی صالح شهر با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان جناب مهندس قنواتی و همچنین حاج آقا سپهر مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، نماینده شهرستان در مجلس، فرماندارو معاون فرماندار، بخشدار، شهردار ، اعضای شورای شهر و مسئولین ادارات شهرستان و همچنین تعدادی از شهروندان عزیز افتتاح شد.

1-افتتاح کتابخانه عمومی شهر
2-افتتاح نمازخانه شهرداری
3-افتتاح آسفالت و زیر ساخت معابر مسکن مهر و بنیاد مسکن
4-افتتاح چمن مصنوعی
5-افتتاح آب خام

از آن جمله می باشند .

گفتنی است به همت شهرداری و شورای اسلامی صالح شهر در بهمن سال 1393 نیز 2 پروژه بزرگ زیرگذر و پل گلزار شهدای علی پهونده افتتاح گردیده بود .

صالح شهر با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر بزرگترین شهر شهرستان گتوند می باشد .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...

 



ادامه مطلب

شب گذشته جشنی به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) در کوی شهید سلطانی شهرستان گتوند برگزار گردید .

لطفاً عکس های بیشتر را در ادامه مطلب ببینید...



ادامه مطلب
تاريخ : 1 / 6 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

حرف زده شده درباره مجلس اول حرف غلطی است / این اظهار نظر ها در خصوص شورای نگهبان به عدم آگاهی برمی گردد

گتوندنیوز : رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گتوند :کسانی که در کشور در خصوص شورای نگهبان مطالبی را بیان کردند را می شود گفت ناشی از عدم شناخت و آگاهی آنها نسبت به این کار است.

جلیل کرمیجلال کرمی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گتوند در گفتگو با گتوندنیوز گفت :  شورای نگهبان شورایی است که وارد این حواشی نخواهد شد و با قدرت کار خود را ادامه خواهد داد و نگاهی به این تبلیغ ها و مسائل جناحی و هیاهو ها ندارد و طبق معیار های خود به جلو حرکت می کند.

وی تصریح کرد : مجلس اول نیز با نظارت شورای انقلاب فرهنگی شکل گرفت که آن شورا نیز توسط ولی فقیه انتخاب می شدند یعنی مجلس اول نیز از این فیلتر رد شده و این صحبت که مجلس اول به دلیل عدم نظارت شورای نگهبان بهتر بوده حرف غلطی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات گفت : سایر کشور ها و انقلاب ها نیز فیلتر هایی وجود دارد و این فیلتر در کشور ما با نام شورای نگهبان مطرح است و کسانی که در کشور در خصوص شورای نگهبان مطالبی را بیان کردند را می شود گفت ناشی از عدم شناخت و آگاهی آنها نسبت به این کار است.

وی  همچنین اظهار داشت : شورایی مانند شورای نگهبان باید باشد تا در قوانین از اصول اساسی و اصول مذهبی کسی تخطی نکند و این فیلتر را به دلیل حفظ نظام گذاشتند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در پایان گفت :هر کسی به یک نوعی به فیلتر نیاز دارد و در قرآن هم داریم که در مورد چیزی که می دانیم هم گاه گاهی باید به ما تذکری داده شود.



تاريخ : 1 / 6 / 1394برچسب:, | 8 | نويسنده : مجتبی رحیمی نیا

فرماندار گتوند با بیان ظرفیت های این شهرستان در زمینه گردشگری گفت:از سرمایه گذاران در طرح های گردشگری در شهرستان گتوند حمایت می شود.

به نقل از ایرنا سید مجید صالحی روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته دولت افزود: شهرستان گتوند با دارا بودن منابع گوناگون از جمله ۱۵ کیلومتر ساحل رودخانه کارون ، آثار باستانی و بیشه زار از پتانسیل بالایی در زمینه صنعت گردشگری برخوردار می باشد لذا سرمایه گذارانی که تمایل به اجرای طرح های گردشگری در این زمینه ها را داشته باشند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی همچنین به گرامیداشت هفته دولت به تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: دولت دکتر روحانی در تمام عرصه های خارجی و داخلی گام های موثری در راستای رشد و پیشرفت کشور برداشته است.

صالحی هفته دولت را فرصتی برای تبیین دستاوردهای دولت از سوی دستگاههای اجرایی دانست و گفت:دولت در کنار کارهای مهمی که در عرصه سیاست خارجی و روابط بین الملل انجام داده در عرصه داخلی نیز در زمینه های اقتصادی ،عمرانی و فرهنگی خدمات ارزشنده ای ارائه کرده است.

وی از افتتاح ۱۳ پروژه آبرسانی ، بهسازی معابر و گازرسانی روستاها، آسفالت و اصلاح معابرشهری ، فضاهای ورزشی ،کتابخانه صالح شهر ، مسکن مهر و افتتاح آرامگاه دکتر قیصر امین پور در هفته دولت خبر داد و گفت این پروژه ها با اعتباری افزون بر ۶۵میلیارد ریال اجرا شده اند.

شهرستان گتوند با جمعیتی افزون بر ۷۴ هزار نفر در شمال خوزستان واقع شده است.